Staż i poziom sportowy a agresywność zawodników uprawiających gry zespołowe

15 Gru

Kwestionariusz SABD

Wiek …..

Staż sportowy :

Gram od ….. lat

Ekstraklasa     – liczba sezonów  …..

1 liga               – liczba sezonów  …..

2 liga               – liczba sezonów  …..

3 liga               – liczba sezonów  …..

Niższe ligi        – liczba sezonów  …..

Instrukcja dla badanego

Kwestionariusz ten zawiera szereg twierdzeń, które dotyczą uczuć doznawanych przez większość ludzi. Po każdym stwierdzeniu następują do wyboru trzy odpowiedzi: „tak”, znak zapytania, „nie.

Po przeczytaniu każdego stwierdzenia zdecyduj, czy powinieneś na nie odpowiedzieć „tak” czy „nie” i otocz kółkiem wybraną odpowiedź. Jeśli w żaden sposób nie możesz się zdecydować, otocz kółkiem znak zapytania, lecz staraj się tego unikać. Nie namyślaj się długo. Wybieraj odpowiedzi, które najlepiej wyrażają to, co czujesz. Nie opuszczaj żadnego stwierdzenia.

 

  1. Zawsze mam dużo cierpliwości dla innych. TAK ? NIE
  2. Gdy ktoś wydaje zarządzenie, które mi się nie podoba, kusi mnie, aby je przekroczyć. TAK ? NIE
  3. Uważam, że innym ludziom zawsze się wszystko udaje. TAK ? NIE
  4. Wystrzegam się ludzi, którzy są dla mnie zanadto uprzejmi. TAK ? NIE
  5. Często wdaję się w sprzeczki lub dyskusje. TAK ? NIE
  6. Czasem mam takie myśli, że się sam siebie wstydzę. TAK ? NIE
  7. Wydaje mi się niemożliwe, abym mógł kogoś uderzyć, albo miał ochotę to zrobić. TAK ? NIE
  8. Zdarza mi się wpadać w taką wściekłość, że rzucam czym się da. TAK ? NIE
  9. Łatwo wpadam w złość, ale szybko mi to przechodzi. TAK ? NIE
  10. Trzeba mnie bardzo prosić, abym zrobił tak, jak chce ktoś inny. TAK ? NIE
  11. Należy mi się z życia więcej niż mam. TAK ? NIE
  12. Jestem przekonany, że ludzie obgadują mnie za moimi plecami. TAK ? NIE
  13. Kiedy nie podoba mi się zachowanie kolegów – mówię im to otwarcie. TAK ? NIE
  14. Gdy zdarzyło mi się kogoś oszukać, męczyły mnie potem straszne wyrzuty sumienia. TAK ? NIE
  15. Zdarza mi się kogoś uderzyć, gdy nie mogę się opanować. TAK ? NIE
  16. Czasem rozsiewam plotki o ludziach, których nie lubię. TAK ? NIE
  17. Denerwuję się bardziej niż można to po mnie poznać. TAK ? NIE
  18. Gdy ktoś się rządzi, robię mu na przekór. TAK ? NIE
  19. Czuję się często pokrzywdzony, gdy pomyślę o tym, jak mało miałem dotąd z życia. TAK ? NIE
  20. Wydaje mi się, że sporo ludzi bardzo mnie lubi. TAK ? NIE
  21. Trudno mi powstrzymać się od sprzeczki, gdy ktoś nie zgadza się ze mną. TAK ? NIE
  22. Ludzie, którzy wykręcają się od swoich obowiązków, muszą się czuć bardzo nie w porządku. TAK ? NIE
  23. Jeśli ktoś mnie pierwszy uderzy, oddaję mu za swoje. TAK ? NIE
  24. Gdy jestem wściekły, trzaskam drzwiami. TAK ? NIE
  25. Krew mnie zalewa, gdy ktoś stroi sobie ze mnie żarty. TAK ? NIE
  26. Gdy ktoś mnie pogania umyślnie robię wszystko powoli. TAK ? NIE
  27. Często stykam się z ludźmi, których nie lubię. TAK ? NIE
  28. Ludzie często zazdroszczą mi wielu rzeczy. TAK ? NIE
  29. Przygnębia mnie myśl, że nie byłem lepszy dla swoich rodziców. TAK ? NIE
  30. Żądam od ludzi poszanowania moich praw. TAK ? NIE
  31. Kto obraża mnie lub moją rodzinę, sam prosi się o to, żeby porządnie oberwać. TAK ? NIE
  32. Zdarza mi się robić ludziom złośliwe kawały. TAK ? NIE
  33. Potrafię zachować spokój nawet, gdy ktoś mnie źle traktuje. TAK ? NIE
  34. Czasem, gdy jestem na kogoś wściekły, przestaję się do niego odzywać. TAK ? NIE
  35. Zjada mnie czasem zazdrość, choć nie pokazuję tego po sobie. TAK ? NIE
  36. Czasem mam wrażenie, że inni wyśmiewają się ze mnie. TAK ? NIE
  37. Nawet, gdy wpadam w złość, unikam ordynarnych słów. TAK ? NIE
  38. Martwię się, czy zostaną mi wybaczone moje przewinienia. TAK ? NIE
  39. Ludzie, którzy stale się mnie czepiają, sami proszą się, żeby dostać w zęby. TAK ? NIE
  40. Gdy się denerwuję, okazuję innym, że jestem w złym humorze. TAK ? NIE
  41. Czasami ludzie drażnią mnie samą tylko swoją obecnością. TAK ? NIE
  42. Istnieje ktoś, kogo naprawdę nienawidzę. TAK ? NIE
  43. Moją zasadą jest nigdy nie wierzyć obcym. TAK ? NIE
  44. Gdy mi się ktoś naprzykrza, od razu mówię mu, co o nim myślę. TAK ? NIE
  45. Robię wiele rzeczy, po których odczuwam wyrzuty sumienia. TAK ? NIE
  46. Rzadko oddaję, nawet, jeżeli ktoś mnie pierwszy uderzy. TAK ? NIE
  47. Wyraźnie okazuję niezadowolenie, gdy nie mogę postawić na swoim. TAK ? NIE
  48. Często czuję, że mogę wybuchnąć z byle powodu. TAK ? NIE
  49. Zastanawiam się często, jakie ukryte powody mają ci, którzy robią mi jakieś uprzejmości. TAK ? NIE
  50. Gdybym okazał innym, co czuję, uznano by mnie za człowieka, z którym trudno jest współżyć. TAK ? NIE
  51. Gdy ktoś na mnie krzyczy, odpowiadam mu krzykiem. TAK ? NIE
  52. Gdy spotyka mnie niepowodzenie, to obwiniam za to siebie. TAK ? NIE
  53. Kiedy przestaję nad sobą panować, mogę kogoś uderzyć. TAK ? NIE
  54. Od kiedy nie jestem dzieckiem, przestałem miewać napady wściekłości. TAK ? NIE
  55. Jestem czasem w takim nastroju, że wszystko mnie denerwuje. TAK ? NIE
  56. Odnoszę czasem wrażenie, że życie źle się ze mną obeszło. TAK ? NIE
  57. Sądziłem zawsze, że większość ludzi mówi prawdę, ale teraz wiem, że jest inaczej. TAK ? NIE
  58. Kiedy się wścieknę, wygaduję przykre rzeczy. TAK ? NIE
  59. Kiedy zrobię coś złego, sumienie nie daje mi spokoju. TAK ? NIE
  60. Biję się równie często jak inni. TAK ? NIE
  61. Wpadłem kiedyś w taką złość, że chwyciłem pierwszy lepszy przedmiot i zniszczyłem go. TAK ? NIE
  62. Jestem trochę szorstki dla ludzi, których nie lubię. TAK ? NIE
  63. Mam wrogów, którzy rzeczywiście chcą mi zaszkodzić. TAK ? NIE
  64. Byłoby mi trudno przywołać kogoś do porządku, nawet, jeżeli na to zasłużył. TAK ? NIE
  65. Często mam uczucie, że byłem nie taki, jak należy. TAK ? NIE
  66. W razie potrzeby używam pięści w obronie swych praw. TAK ? NIE
  67. Często drażnią mnie jakieś drobiazgi. TAK ? NIE
  68. Czasem w złości walę pięścią w stół. TAK ? NIE
  69. Większość ludzi jest do mnie dobrze usposobiona. TAK ? NIE
  70. Często odgrażam się, choć nie mam zamiaru zrobić nikomu nic złego. TAK ? NIE
  71. Byli ludzie, którzy tak mnie wyprowadzili z równowagi, że się z nimi pobiłem. TAK ? NIE
  72. Gdy spieram się z kimś, to zwykle podnoszę głos. TAK ? NIE
  73. Ostatnio zrobiłem się trochę zrzędny. TAK ? NIE
  74. Na ogół ukrywam swoją złą opinię o ludziach. TAK ? NIE
  75. Wolę raczej ustąpić niż kogoś przekonać. TAK ? NIE

 

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.