Kwestionariusz do obserwacji zachowania się dziecka podczas badania

2 List

Imię i nazwisko ucznia ……………………………………………………………………………….

Przy każdym punkcie podkreślić tylko jedno określenie: a, b lub c, najlepiej oddające sposób zachowania się dziecka

Rozbiera i ubiera się:

  1. samodzielnie,
  2. z niewielką pomocą,
  3. nie umie się samo ubrać.

Porusza się po szkole:

  1. swobodnie, samodzielnie, nie czekając na instrukcję,
  2. wymaga instrukcji,
  3. nie umie się samodzielnie poruszać, czeka aż ktoś je poprowadzi.

Odłącza się od opiekunów:

  1. z własnej chęci odchodzi od dorosłych i włącza się w grupę rówieśników,
  2. dołącza do kolegów po zachęcie ze strony dorosłych,
  3. nie chce odejść od opiekunów, broni się przed dołączeniem do grupy rówieśników, płacze.

Nawiązuje kontakt z grupą rówieśników:

  1. szybko,
  2. powoli,
  3. nie nawiązuje kontaktu.

Umie korzystać z przyborów szkolnych:

  1. samodzielnie,
  2. wymaga pomocy,
  3. nie umie samodzielnie posługiwać się przyborami szkolnymi.

Dziecko wypełnia polecenie:

  1. natychmiast,
  2. po powtórzeniu,
  3. wymaga indywidualnej pomocy.

Rozumie zadanie:

  1. całkowicie,
  2. po powtórzeniu,
  3. wymaga indywidualnego omówienia zadania.

Uważa podczas badań:

  1. zawsze,
  2. po upomnieniu,
  3. nie uważa.

Pracuje wytrwale:

  1. kończy każdą pracę z własnej woli,
  2. wymaga zachęty do skończenia pracy,
  3. przerywa pracę i nie kończy jej.

Jest samodzielne w wykonywaniu zadań testowych:

  1. zupełnie,
  2. czasem wymaga pomocy,
  3. wymaga ciągłej pomocy.

Zachowuje się w sposób:

  1. zrównoważony (nie budzący zastrzeżeń),
  2. zahamowany (mała aktywność, onieśmielenie, niepewność, lękliwość, izolowanie się od rówieśników),
  3. nadpobudliwy (zbyt swobodne zachowanie się, hałaśliwość, niepodporządkowanie się poleceniom dorosłych).

Dodaj komentarz

Ta witryna wykorzystuje usługę Akismet aby zredukować ilość spamu. Dowiedz się w jaki sposób dane w twoich komentarzach są przetwarzane.